Overzicht vergoeding van Fysiotherapie

Om te voorkomen dat mensen veel tijd kwijt te zijn aan het doorzoeken van hun polisvoorwaarden, hebben wij bij Independer een vergoedingsoverzicht voor fysiotherapie gemaakt. Hierin staan per zorgverzekeraar de aanvullende pakketten waarin fysiotherapie vergoed wordt. Het overzicht wordt vanuit onze database automatisch bijgewerkt en is daarom altijd actueel.

Bekijk het vergoedingsoverzicht voor fysiotherapie

Weblog artikel – Informatie over de vergoeding van fysiotherapie

Als fysiotherapie voor u medisch noodzakelijk is, wordt zij vergoed uit de basisverzekering of uit de aanvullende verzekering. De hoogte van de vergoeding verschilt per verzekeringspakket, en hangt af van de aandoening (chronisch of niet-chronisch) en van uw leeftijd. Tevens speelt een rol of de therapeut staat ingeschreven in het Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie. Bij een aantal chronische aandoeningen wordt fysiotherapie vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. Op de chronische lijst (www.fysiotherapievergoeding.nl) ziet u om welke chronische aandoeningen het gaat. Bij vergoeding voor een niet chronische aandoening speelt ook de leeftijd een rol.

Bij patiënten onder de 18 jaar worden maximaal 18 behandelingen vergoed uit de basisverzekering. Daarnaast geldt een vergoeding vanuit de aanvullende verzekeringen.

Dus als u niet voor verrassingen wilt komen te staan, is het verstandig minimaal de twintig behandelingen te verzekeren als aanvullende verzekering. Verzeker u voldoende en voorkom een dubbele tegenslag. Voor informatie over hoe u verzekerd bent, kunt u kijken op: www.defysiotherapeut.com onder het kopje ‘bent u goed verzekerd’, of op www.kiesbeter.nl.